Cum rezista pe piata firmele mari de rent a car
Fie ca sunt autoturisme din clasele, Mini, Mini Elite sau Economy, fie cu sunt chiar Full Size, Oversize sau masini din clasele Luxury Elite, toate masinile de inchiriat au propria lor istorie, propriul lor success la cllienti, provoaca chiar pasiuni celor obisnuiti sa foloseasca serviciile de rent a car.
Exista chiar si topuri ale masinilor inchiriate, topuri insa care nu tin cont numai de pret si numarul de inchirieri, ci topuri complexe in care parcul auto este tratat ca un tot unitar, in care se iau in calcul frecventa de inchiriere precum si calitatea clientilor care au inchiriat autoturismele. Calitatea se refera in mod special la distante si numarul de zile in care masina a fost inchiriata precum si de eventualele evenimente care au avut loc pe parcursul utilizarii autoturismului precum si faptul daca clientul a fost un client care a revenit, daca a intrat pentru prima data in firma, daca au mai recomadat si alti clienti, etc.
Aceste topuri ale caror criterii de evaluare sunt atat de complexe ii fac pe marii jucatori de pe piata sa isi optimizeze la maximum activitatea. Ceea ce la prima vedere pare a fi foarte usor de evaluat, se pare ca, pentru companiile mari de rent a car are alte valori.
Desi aceste rapoarte nu sunt facute publice niciodata, ele au facut dintr-o activitate care poate parea banala, o activitate de excelenta, in care pregatirea logistica are si ea un rol essential.
De multe ori, companii de inchirieri auto care pareau extreme de solide nu au supravietuit unor evenimente economice, tocmai datorita acestei lipse de cercetare amanuntita a propriei activitati. Firmele de inchirieri auto care au reusit sa se mentina in cel putin pe linia de plutire in urma ultimei crize financiare a fost tocmai datorita faptului ca au tratat in mod stiintific, am putea spune, activitatea de rent a car.
Aceste firme stiu datorita topurilor si rapoartelor interne cum sa devina flexibile la nevoile pietei, atat din punct de vedere financiar, acceptand si adaptandu-se din mers tendintelor de cumparare a clientelei precum si orientarea catre oferte care sa se impuna si ofere un maxim de cerere avand in vedere chiar profilele psihologice ale clientilor deja existenti.
Atunci cand o companie serioasa de inchirieri auto deschide un service multimarca de ultima generatie sau ofera servicii de booking, este active pe retelele de socializare si ajuta prin bloguri de specialitate la educarea clientilor tocmai pentru a-I ajuta sa cheltuie mai putin pentru servicii mai bune, nu este o pura intamplare. Companiile nu cheltuiesc in general nimic daca nu se asteapta la un profit, numai ca, companiile de inchirieri auto, chiar si cele din Romania au inceput sa gandeasca pe termen lung si foarte lung
Tags: firma inchirieri auto, firma inchirieri masini, firme rent a car, rent a car
septembrie 15th, 2014 at 22:28
Sunt de parere ca firmele mari rezista pt ca spre deosebire de Romania, unde exista o situatia financiara nu tocmai propice, inafara clientii pun pret pe cu totul alte lucruri decat baanii platiti. Siguranta si serviciile oferite de lucrul cu o firma de prestigiu bat pretul.