Programul “Rabla”, aceiasi Marie cu alta palarie
Cine nu a visat sa isi schimbe masina veche, masina care ii consuma bani, timp si cateodata nervi cu o masina noua, eleganta, cu multiple facilitate? Programul “Rabla” pare de fiecare data solutia pentru un nou inceput dar, tot de fiecare data, se dovedeste a fi un fiasco si inlocuirea autoturismului personal cu unul nou, pentru multi ramane o utopie.
Intr-o tara in care, paradoxal, dupa o jumatate de secol de comunism, proprietatea este preponderenta, unde inchirierea unei masini nu este un obicei iar cei mai multi romani il considera un lux, aceste programe de reciclare si reinnoire a parcului auto au o mare importanta pentru populatie.
Zeci de masini stau la portile REMAT-urilor asteptand cuminti la cozi interminabile pentru un voucher care in acest an are o valoare mai mare, adica 6500 de lei. Ma intreb totusi cati dintre posesorii acestor autovehicule degradate se gandesc cu adevarat sa foloseasca voucherul pentru a achizitiona o masina noua?
Imi aduc aminte ca, anul trecut, cautand pe internet inchirieri auto in Bucuresti, nu stiu cum am ajuns pe un site de anunturi auto unde o persoana avea 12 vouchere de vanzare!
Cunosc in schimb personal cateva persoane care, intradevar, stimulate de programul “Rabla” au inlocuit vechea Dacie cu Skoda Octavia, Skoda Fabia, Ford B-Max, masina iesita anul acesta pe locul doi la concursul de cea mai buna masina a anului in Romania, sau chiar o Dacia Logan, castigatoarea concursului mai sus amintit.
Dupa cum am mai spus, toata aceasta “tevatura” ar putea fi evitatat daca lucrurile ar fi mai bine puse la punct si mai bine gandite.
Practic, acest program de reciclare nu incurajeaza decat specula si nicidecum consumul avand in vedere ca voucherele nu acopera numarul masinilor care trebuiesc casate.
Nu inteleg de ce in urma predarii autoturismului vechi propietarul nu poate decat sa isi cumpere un alt autoturism?
Poate acesta este destul de in varsta si, de exemplu si-ar dori sa le cumpere biciclete nepotilor. Poate dintre cei care s-au chinuit si au realizat ce inseamna detinerea si intretinerea unui autoturism personal si-ar dori sa obtina voucere la o firma serioasa de inchirieri auto unde sa poata inchiria timp de zece ani o data sau de doua ori pe an o masina eleganta si comoda pentru concediu?
De ce nu?
Tags: inchirieri auto, masini second, programul rabla, rabla
septembrie 3rd, 2013 at 15:39
Intradevar programul rabla a fost util dar cum zice si Stroe de la Dacia taxa de mediu i-a distrus pe producatori